Karibu Paka! - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Anna Michalska - WaarBenJij.nu Karibu Paka! - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Anna Michalska - WaarBenJij.nu

Karibu Paka!

Door: annaenalbert

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Juni 2012 | Kenia, Nangina

We zijn een paar weken verder, en hebben weer het een en ander meegemaakt.
Vorige week was het Alberts verjaardag! Het was een zondag, waarop hij dienst had…maar ‘s middags viel onze collega in, en konden we gezellig samen met onze collega clinical officer genieten van een vrije middag, en pannenkoeken bakken. Iedereen nog heel erg bedankt voor alle felicitaties!!

We hebben een huisdier. Jawel, een kat! In het Swahili is het woord voor kat “paka”, klinkt wel leuk, dus zo hebben we haar (voor zover te zien) genoemd. Het is eigenlijk een wilde kat die op de compound van het ziekenhuis wat rondzwerfde en elke dag miauwend in de vensterbank zat. Hoewel we beide van huis uit niet echte kattenliefhebbers zijn, waren we snel verknocht aan de gezelligheid van Paka. Zo wacht ons op als we terugkomen van het ziekenhuis, en loopt ze met ons mee tot aan de poort als we ‘s avonds of ‘s nachts worden gebeld om naar het ziekenhuis te komen. Maar ondanks het feit dat Paka door ons wordt vertroeteld en gevoed, blijft er toch nog de behoefte om zo nu en dan een muis of een gekko (kleine salamander) te verorberen.

Verder zijn we sinds vorige week bezig met onze Swahili talenkennis te verbeteren. We hebben twee maal per week les van een leraar Swahili, die lesgeeft aan de naastgelegen meisjesschool. We hebben de afgelopen maanden gemerkt dat Swahili toch echt nodig is in de communicatie met patiënten. Maar de zelfstudie is toch lastig als je ‘s avonds thuis bent…

En uiteraard nog even kort over het EK…ja, ook hier is het nieuws aangekomen. We waren afgelopen zaterdag naar Kisumu afgereisd om samen met een collega tropenarts naar de wedstrijd te kijken in een heuse “Dutch bar”. De eerste helft was er echter een powercut (uiteraard) en moesten we via internetradio de wedstrijd gevolgd bij kaarslicht. De tweede helft zijn we verkast naar een bar met generator, en konden we de nederlaag op een groot scherm volgen. Voor de volgende wedstrijd tegen Duitsland moeten we nog even zien waar we die kunnen volgen, want onze buurman, die als enige een satelliet heeft met sportkanaal, is afwezig! Maar hoe we het ook zullen volgen, spannend wordt het in ieder geval!

Zoals beloofd, bij deze nog wat foto’s van ons nieuwe huis.

Groet,
Anna en Albert

• 12 Juni 2012 - 19:29

Jelle:

Leuk om van jullie te horen! Die mensen op de foto's zien er ook niet echt Afrikaans uit, zijn dat studenten/ collega's? Oh ja, morgen Ned-Dui, jullie moeten gewoon kijken want het wordt 2-1 voor Nederland!!!!

• 13 Juni 2012 - 18:20

Eveline:

Wat een leuke kat :) en een snoezig en gezellig huis. Ik zit ook in mijn oranje shirt, maar in een iets minder exotische omgeving :S

Liefs uit Nederland,
    Eveline

• 19 Juni 2012 - 08:24

Ellen Poolman:

Hodi!

Wat een heerlijk huis lijkt dat zeg! Het lijkt erop dat Afrika goed op de hoogte is van het EK, gelukkig houden jullie mij op de hoogte ;-)

Fijne dag, leuk jullie verhalen te lezen!

Ellen