De eerste indruk - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Anna Michalska - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Nangina, Kenia van Anna Michalska - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: annaenalbert

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Maart 2012 | Kenia, Nangina

Hujambo? Habari yako? Habari za Uholanzi?
Eerste bericht van ons uit Nagina. We zijn er eindelijk!
Na een lange busrit (10u) uit Nairobi werden we warm onthaald door 2 nonnen die hier werken: Sister Tesie en sister Shanie. Er stond een maaltijd voor ons klaar met o.a. frietjes!
Ons huisje bevindt zich op een compound waar andere medewerkers van het ziekenhuis wonen, een meisjes kostschool en de katholieke kerk. Ons huisje is helemaal mooi: 2 slaapkamers, een woonkamer, keuken, wc, badkamer. We hebben stroom (net echter 1e powercut meegemaakt), maar geen lopend water (maar went snel).
Ook al zijn we hier pas 2 dagen hebben we een heleboel te vertellen. Maar we zullen ons voor nu beperken tot het essentiele tropenbestaan. We hebben de afgelopen 2 dagen 1 missie: “ The war against the cockroaches”.
In de voorbereidingen hebben we er nooit bij stilgestaan wat een vervelende beesten het kunnen zijn. De hele tropencursus in Liverpool werd er met geen word gerept over het feit hoe irritant deze beesten zijn. Maar goed, dit hoort ook bij de tropen.
Waarschijnlijk was het huisje waar we nu in ziten hun centrale geworden, en hebben wij hun rust verstoord. Gewapend met “DOOM” spray, en gif op de muren gaan we ze elke avond te lijf. Als de spray op is, heeft Albert inmiddels wat anders bedacht: flamberen (aansteker+deo spuit), werkt ook, maar minder effectief. Maar we leren elke dag weer nieuwe trucs om ze effectiever te bestrijden. We hopen met dit beleid het gros uit te moorden, zodat de aanwas ook wat minder wordt. De teller staat inmiddels op 784, and is still going!
Groetjes,
Anna en Albert

PS: ons adres is
Nangina Holy Family Mission Hospital
PO BOX 57, 50406, Funyula
Kenia

• 18 Maart 2012 - 08:50

Patries:

Hee tropengangers! Jullie huisje ziet er goed uit zeg! Jammer dat er geen water is maar inderdaad went dat snel. Gelukkig zijn de kakkerlakken niet zo supergroot: in Oz had ik ze van 7cm. Maar het zijn er wel superveel! Succes met de battle... Ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen maar dat komt vast snel.

Groetjes uit Rotterdam!

• 18 Maart 2012 - 13:00

Mem,:

Ik zie dat het al aardig lukt om jullie mede bewoners om zeep te helpen.
    Lijkt me wel lastig dat je geen stromend water hebt,alles went natuurlijk, wat te doen als de tank leeg is.

Leuke foto's

groetjes van ons, mem

• 18 Maart 2012 - 13:12

Florien:

Ziet er goed uit! Veel plerier

• 18 Maart 2012 - 21:49

P&P&W:

Hoi Leiverds, wat leuk om de eerste ervaringen te horen. Had van mem al over de kakkerlakkenstrijd gehoord.... maar foto's zien er goed uit. Succes daar en alles op zijn tijd... dikke t^ut uit Edam