In Country Training in Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anna Michalska - WaarBenJij.nu In Country Training in Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anna Michalska - WaarBenJij.nu

In Country Training in Nairobi

Door: annaenalbert

Blijf op de hoogte en volg Anna

08 Maart 2012 | Kenia, Nairobi

Eindelijk hebben we even tijd om iets te posten over de eerste week in Kenia.

Na een goede vlucht kwamen we vrijdagavond aan in Nairobi, waar we door iemand van VSO van het vliegveld werden afgehaald. We zijn ondergebracht in een (te) luxe hotel waar we de hele week trainingen volgen van VSO. In totaal zijn we met 17 volunteers, 6 Nederlanders, 3 Britten, 4 Fillopino's 2 Ugandezen en een Kameroenese en Chinese.

Het is een diverse groep die over het land zullen worden verspreid en die in zeer diverse vakgebieden komen te werken. De trainingen bestaan onder andere uit kennismaking met VSO Jitolee (Kenia), Swahili les, cultuurles en omgaan met corruptie.

Woensdag hebben we onze werkgever ontmoet, miss Ruth Onuyno the chief nurse van het ziekenhuis. Zij heeft ons al het een en ander kunnen vertellen over het ziekenhuis en het huis waar we in komen te wonen. Toch moeten we eerst maar eens kijken hoe alles er uit gaat zien.

Door de vele trainingen zijn we niet zoveel in de stad geweest. De keren dat we in de stad kwamen, is het contrast groot met het hotel. Ook de verschillen in de stad zijn erg groot; een BMW 7 serie die langs de sloppenwijk rijdt....

Verder hadden we vandaag een mini reunie in Nairobi. Florien, die voor AzG werkt in Zuid Soedan, was op doorreis voor haar vakantie naar Zanzibar. Het was wel bijzonder om elkaar in deze setting te treffen, erg gezellig.

Morgen is de laatste trainingsdag, waarna we zaterdag naar Nangina zullen gaan. Een 10 uur durende busreis door de Rift Valley waarbij we tevens de evenaar zullen passeren. Zodra we ons hebben gesetteld en een boom met internetverbinding hebben gevonden, volgt er weer bericht.

• 08 Maart 2012 - 20:42

Jordy & Stephanie:

Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Alvast veel sterkte tijdens de komende busrit! Safari nyema!

• 08 Maart 2012 - 22:02

Patries:

Fijn dat het goed gaat! Succes met de laatste dag training en met de busreis... Zal aan jullie denken zaterdag!

• 11 Maart 2012 - 18:54

Berend En Melanie:

Ha Anna en Albert,

VErgeet niet door te spoelen vlak voor en vlak na je oversteek over de evenaar en check de draaing van de kolk ;-)

Zet m op komende weken om de boel op te starten!

• 13 Maart 2012 - 07:34

Florien:

Hey Anna en Albert,

Ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen en lekker aan het settelen zijn in jullie nieuwe home..
    Ben erg benieuwd naar jullie belevenissen daar!
    Veel plezier en succes en we houden contact (vakanties :-))
    X Flo