Ons Project - Reisverslag uit Nijland, Nederland van Anna Michalska - WaarBenJij.nu Ons Project - Reisverslag uit Nijland, Nederland van Anna Michalska - WaarBenJij.nu

Ons Project

Door: annaenalbert

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Februari 2012 | Nederland, Nijland

Hoewel we het al vele keren hebben verteld en rondgemaild, hier nogmaals een korte samenvatting van wat wij de komende periode hopen te gaan doen.

Het doel van ons project is de verbetering van de verloskundige zorg. Momenteel bevallen er jaarlijks 600 vrouwen in het ziekenhuis, wat minder is dan verwacht. Een deel van de vrouwen zal dus nog bevallen onder begeleiding van een “traditional birth attendent (afgekort TBA)” . Dit zijn lokale verloskundigen, die vaak een andere benadering hebben van de bevalling wat niet altijd goed is voor de moeder en het kind. Wij willen tijdens ons project allereerst in kaart brengen hoe de zorg op dit moment is. Dit kunnen we doen door naar een groot aantal getallen te kijken, zoals bijvoorbeeld de hoeveelheid vrouwen die zijn overleden tijdens of na de bevalling en het aantal overleden pasgeborenen. Daarna willen we door training, voorlichting en het ontwikkelen van protocollen de gesteund worden door verloskundigen, de kwaliteit van zorg (oftewel de getallen die we net beschreven) te verbeteren. Hopelijk is het mogelijk om in twee jaar tijd een verbetering van deze getallen te laten zien. Als laatste willen we nagaan waarom vrouwen bij de TBA bevallen en niet in het ziekenhuis. Mochten hiervoor factoren kunnen vinden, dan zullen we nagaan of we deze oorzaken kunnen wegnemen.
Hoewel dit buiten het bestek van ons project staat, willen we ook kijken of er mogelijkheden zijn om onderzoek te doen naar problemen die spelen in deze lokale setting. We moeten alleen eerst kijken wat de mogelijkheden en de vraagstukken in het ziekenhuis zijn, voordat we duidelijke vragen kunnen bedenken. Ook zullen we ons naast de verloskundige zorg ook bezig gaan houden met alle andere deelgebieden binnen het ziekenhuis. Als de voorzieningen er zijn, willen we een electief operatieprogramma opstarten. Verder zullen we meedraaien op de polikliniek en visite lopen op de afdelingen.

Mocht je nog vragen hebben, mail ons gerust of kom eens langs!

Liefs

Anna en Albert

• 28 Februari 2012 - 20:31

Margreet Trip:

Hoi! Een hele goede reis gewenst en succes met opstarten daar. Ben heel benieuwd naar jullie verhalen! Liefs, Margreet

• 28 Februari 2012 - 21:33

Jordy&Stephanie:

Benieuwd hoe jullie het gaan hebben! We volgen jullie via de site en in ieder geval tot in Augustus, want dan komen we langs!
    Groeten, Jordy & Stephanie

• 29 Februari 2012 - 08:53

Leonie:

Klinkt echt heel erg leuk! Ik wens jullie een hele mooite tijd toe en ga jullie zeker volgen!

• 29 Februari 2012 - 10:46

Patricia:

Alvast een goede reis en heel veel succes met wennen en opstarten!

• 01 Maart 2012 - 19:22

Anna:

Succes en geniet ervan!!! Ben heel benieuwd!!
    Veel liefs!

• 01 Maart 2012 - 21:28

Jelle:

Safari njema! Kufurahia uwepo kila mmoja. Kufurahia nchi. Kufurahia wote uzoefu unforgettable. Kuona hivi karibuni!

• 02 Maart 2012 - 20:38

Geert En Evelien:

Hi Appie en Anne, heel succes en geniet ervan! Groetjes

• 03 Maart 2012 - 13:10

Mem:

Nu jullie 1 dag weg zijn, was ik benieuwd of er al wat op stond. Jullie doel lijkt mij geweldig. Succes ermee en ik kijk uit naar jullie eerste ervaringen.

Mem.

• 04 Maart 2012 - 15:48

Robert:

Hallo Albert en Anna,
    het feest was leuk.
    de muziek was heel leuk want er was en band en er waren lekkere happjes.
    jammer dat jullie er niet bij waren
    maar verder was het geweldig

groetjes Robert en de rest

• 05 Maart 2012 - 15:20

Tjallina:

Hey Albert en Anna,

Hoe gaat het daar in nairobi. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen over de eerste belevenissen in Nairobi etc. Dus graag snel een update ;)

• 05 Maart 2012 - 18:48

Willem:

Hee Albert,

Wellicht heb ik het gemist, maar is er al een adres bekend waar wij het kaartje heen kunnen sturen?
    Alvast bedankt!

• 05 Maart 2012 - 20:09

Anneminke En Jurgen :

Veel succes, klinkt als een boeiend project. A & J

Dikke tut, Antje-Lotte

• 06 Maart 2012 - 09:47

Mirna:

Plaats ook een link naar je project op MyWorld!

• 07 Maart 2012 - 19:39

A.Algra:

We lezen dat jullie een goede reis gehad hebben. Wat fijn ook Albert dat je ons nog even kwam bezoeken voor t' vertrek naar Kenia. We wensen jullie daar samen heel hele goede tijd. Hopen nog meer te mogen horen. hartelijke groeten fam: Algra